Jak stworzyć ponadczasowe logo?

Stworzenie ponadczasowego logo jest jednym z najważniejszych etapów podczas rozwijania działalności, dlatego często jego projekt zleca się komuś innemu. Stając na miejscu takowego projektanta czy grafika komputerowego pojawia się pytanie, w jakim formacie powinniśmy oddać gotowe logo zleceniodawcy. Pytanie być może dla jednych całkiem oczywiste, z kolei dla innych może okazać się całkiem kłopotliwe.

Osoby znające się, chociaż troszkę na grafice komputerowej doskonale wiedzą jak wiele formatów może mieć plik z grafiką, może to być za równo plik zapisany w formacie PDF jak też zwykły JPG czy PNG. Najważniejsze to dokładna rozmowa z klientem i poznanie jego oczekiwań, dla małej firmy, która dopiero wkracza na rynek może wystarczyć prosty plik w formacie JPG, jednak duża i profesjonalna firma z pewnością zażyczy sobie czegoś bardziej wyszukanego. W dodatku przesyłanie logo w bardziej wyszukanych formatach jak na przykład PDF czy CDR świadczyć też będzie o naszych, wyższych kompetencjach. Z pewnością nie warto też popadać w skrajność, ponieważ niektóre rozszerzenia jak np. AI nie jest otwierane przez wszystkie aplikacje. Kolejnym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę będzie przeznaczenie pliku, jeżeli ma on trafić do sieci to lepiej zapisać go w formacie PNG, z kolei pliki do druku zazwyczaj zapisujemy w formacie JPG. Dla komfortu naszej pracy warto jest przygotować kilka różnych wersji jednego logo i zapisać je w kilku różnych formatach. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że będzie to jedynie strata czasu, nic bardziej mylnego, wyobraźmy sobie sytuację, kiedy klient odpisuje nam, że ma problem z jakimś rozszerzeniem, wówczas możemy od ręki przesłać mu plik z poprawnym rozszerzeniem, co przełoży się na nasz wizerunek (będzie wyglądać bardziej profesjonalnie).

Reasumując najważniejsze to współpracować z klientem, a także pamiętać o tym, że to my jesteśmy twórcą owego logo, a wiec posiadamy wiedzę, której klient posiadać nie musi. Dlatego warto jest tłumaczyć, co jak i dlaczego robimy, a także, czemu wybraliśmy ten a nie inny format.

0 comments on “Jak stworzyć ponadczasowe logo?Add yours →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *